In het vorige artikel hebben wij uiteen gezet hoe wij een offerte opmaken en op welke wijze wij het traject voor u kunnen opstarten. Namelijk kunt u het volledig overhevelen aan Hendriks Debiteurenbeheer, echter kunt u er ook voor kiezen een deel nog in eigen beheer te hebben. Dit kunnen wij op maat met u afstemmen. In dit artikel leggen wij uit wat voor berichten er naar uw klanten uitgaan en op welke wijze wij het contact met u onderhouden.
Werkproces debiteurenbeheer (voorbeeld):
Bericht uit handen geven debiteurenbeheer |
0 dagen na vervaldatum factuur; |
Herinnering |
0 dagen na vervaldatum factuur |
Eventueel SMS |
0 dagen na vervaldatum factuur |
Telefonisch contact |
7 dagen na vervaldatum factuur |
Aanmaning |
12 dagen na vervaldatum factuur |
Ingebrekestelling |
20 dagen na vervaldatum factuur |
Incasso |
37 dagen na vervaldatum factuur |
Het bovenstaande overzicht kan, zoals in andere artikelen uitgewerkt
volledig op maat worden gemaakt. Dit geldt ook voor de exacte inhoud van deze berichten.
Gaandeweg het traject zullen er diverse reacties komen van uw klanten. Hoe koppelen wij dit terug en hoe zorgen wij ervoor dat er een goede follow up komt?
Dit ligt volledig aan de wijze waarop u besluit dossiers aan te leveren. Indien wij toegang hebben tot de boekhouding kunnen wij het versturen van facturen ed. zelfstandig oppakken. U krijgt in dat geval wekelijks een overzicht ter info. Alleen de disputen dienen in dat geval een follow up te krijgen vanuit u.
Indien u besluit geen toegang te geven tot de boekhouding zullen wij eventuele verzoeken omtrent facturen door middel van een update bij u neerleggen. In dit geval dient u zorg te dragen voor de volledige follow up.
Benieuwd hoe het met een zaak staat? U kunt inloggen in ons online klantenportaal en wij zijn vanzelfsprekend altijd bereikbaar tijdens kantooruren.